14 Ocak 2012 Cumartesi

Güle Güle Koca Kaptan...

Herkesin kendine göre bir takım tutma hikayesi var, ben nasıl Fenerbahçeli oldum hatırlamıyorum, tüm ailem Fenerbahçeli olduğundan Fenerbahçe’den başka bir takım tutma ihtimalim yoktu. Ordinaryüsün dediği gibi Fenerbahçe’den başka takım bilmezdim.  

Nasıl Fenerli olduğumu hatırlamıyorum ancak bir Fenerbahçeli olarak ilk kimin adını öğrendiğimi çok iyi hatırlıyorum: Ordinaryüs Lefter...

Dedem emekli olana kadar yaklaşık 45 sene Şehir Hatlarında çalıştı, en son da Fenerbahçe vapurunun kaptanı olarak emekli oldu. Adalara yaptıkları seferleri ve Lefteri anlatırdı bana küçükken, nasıl bir efsane olduğunu nasıl güzel bir insan olduğunu.

Hiç izleme şansım olmasa da Lefteri dinleyerek büyüdüm ben, Rıdvan’ı izledim, Aykutu izledim, bugün hala Alex’i izliyorum ama adını ilk öğrendiğim en büyük efsaneydi. Benim için hep en büyüktü, hiç izlememiş olsamda.

Milyonları Fenerli yapan, şiirlere konu olan, büyük efsane koca kaptan...

Soruyorlardı dün akşam FBTV’ye her bağlanan büyüğümüze Lefter’den neleri öğrenmeli genç Fenerbahçeliler diye?

Ben ondan çubukluya aşkı öğrendim, çubukluyu kendinden çok sevmenin ne demek olduğunu öğrendim.
80 yaşında efsane ödülünü alırken yaşadığı çocuk gibi heyecanı gördüm, gözlerindeki sevinci, aşkı gördüm.
Fenerbahçe’nin transfer teklifini nasıl kabul ettin sorusuna, “Nasıl kabul etmeyeyim, ben Fenerden başka takım bilmezdim derken” formaya aşkını gördüm.

Kendisine Rum diyerek hakaret ettiğini sananlara, para ile Yunanistan forması giydirmeye çalışanlara “Ben Türk’üm” diye cevap verirkenki onurlu duruşunu gördüm

Kendisinden büyük milli takım kalecisine 4 gol attıktan sonra stattan kaçışındaki temiz duygularını gördüm.

Ben Lefter’den çubukluya sevdayı öğrendim, ben Lefter’den insanlığı öğrendim, ben Lefter’den karşılıksız aşkı öğrendim...

Giderken Başkan’a mektup yazmışsın ya bizim için vasiyettir. Üstünde değil başında taşıdığın çubuklu formanın bıraktığın gibi tertemiz olduğunu ispatlamak, o kutsal formayı çamur atmak isteyenlere inat sonsuza kadar tertemiz taşımak boynumuzun borcudur.

Giderken hakkını helal et demişsin Koca Kaptan, bizim senin için yapabildiğimiz iki damla gözyaşı dökmek eğer bu haksa helal olsun da asıl sen bize hakkını helal et be Koca Kaptan, bize Fenerbahçeli olmanın gururunu yaşattığın için hakkını helal et.

Senden son bir isteğim var; cennette oğlumun, Efe Utku’mun elinden tutup ona Fenerbahçelilik ne demek, çubuklu sevdası ne demek öğretiver Büyük Kaptan.*

Huzur içinde uyu, yattığın yer nurla dolsun Koca Kaptan...

*Bu satır Olcay Çelik sayesinde yazıldı, kocaman bir teşekkür de ona...

1 yorum:

  1. Kardeşim gözlerim doldu okurken, eline sağlık. Lefter elbette önce Fenerbahçe'nin ama aynı zamanda tüm Türkiye'nin efsanesidir. Üzerimizdeki formaların renginden bağımsız olarak gönlümüzde yeri var.

    YanıtlaSil